Dolar 42,6067
Euro 49,7182
Altın 5.752,78
BİST 11.193,88
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 12°C
Çok Bulutlu
İstanbul
12°C
Çok Bulutlu
Per 14°C
Cum 13°C
Cts 13°C
Paz 12°C

Sınavlara Hazırlıkta Zaman Yönetimi için 4 Önemli Adım

Bilişim çağında bilgiye erişim kolaylaştıkça her kademede öğrenen özellikleri ve öğrencilerden beklenilenler de değişime uğruyor. Bu ortada geliştirilen pek çok yetenek fark yaratmayı sağlarken vakti gerçek kullanma mahareti büyük ehemmiyet kazanıyor. 

Sınavlara Hazırlıkta Zaman Yönetimi için 4 Önemli Adım
REKLAM ALANI
30 Nisan 2024 21:24
57

Bilişim çağında bilgiye erişim kolaylaştıkça her kademede öğrenen özellikleri ve öğrencilerden beklenilenler de değişime uğruyor. Bu ortada geliştirilen pek çok yetenek fark yaratmayı sağlarken vakti gerçek kullanma marifeti büyük önem kazanıyor. 

Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Yelkin Diker Coşkun, birçok öğrencinin vakti gerçek kullanma ile ilgili sorun yaşadığını tabir ettiğini belirterek vakit idaresine ait görüşlerini paylaştı.  

ARA REKLAM ALANI

Kendi Öğrenme Sürecini Yapılandırma 

Bilişim çağında kullanılan gereç, kaynak ve kitapların sayısına ait son otuz yıldaki bilgiler incelendiğinde inanılmaz bir artış olduğunu vurgulayan Prof. Dr. Coşkun, “Yani bilgiye erişimin kolaylaştığı bir devirdeyiz. Bilgiye erişim kolaylaştıkça her kademede öğrenen özellikleri ve öğrencilerden beklenenler de değişime uğruyor. Bilişim çağında hakikat bilgiyi arama, kendi öğrenme sürecini yapılandırabilme, bilişim etiğine uygun davranma ve en kıymetlisi vakti gerçek kullanma marifeti üzere yeni özelliklere sahip olmak ehemmiyet kazandı” dedi.

 

Zamanımızı Toplumsal Medyada Heba Ediyoruz

Özellikle toplumsal medya araçlarının kullanım sıklığının artmasıyla vakit idaresine duyulan gereksinimin arttığını gözlemlediklerini söz eden Prof. Dr. Coşkun, “Günümüzde birçok üniversite öğrencisinin vakitle ilgili sorun yaşadığını söz ediyor olmasının altında yatan kıymetli nedenlerden birisi toplumsal medyada harcanan vakti gerçek yönetememe. Vakit idaresi, vaktinizi farklı faaliyetler ortasında nasıl bölüştüreceğinizi organize etme ve planlama süreci. Üniversitede öğrencilerin sahip olması beklenen bilgiler ve öğrenme suratımızın hudutlu olması öğrencilerde vakit idaresi eksikliği akademik ve toplumsal muvaffakiyet ile ilgili korkular yaratır. Bilhassa vize ve final devirlerinde üniversite öğrencileri bu telaşlar nedeniyle çeşitli meseleler yaşayabilir” diye konuştu. 

Prof. Dr. Yelkin Diker Coşkun, bu problemleri en aza indirebilmek için izlenebilecek adımları şöyle sıraladı: 

Rutin tekrar programı uygulamak: Yeni öğrenilen bilgiyi belleğimize hakikat yerleştirmede dinlenmiş vücut ve zihinle yapılan tekrar kıymetli. Tüm akademik periyoda yayılan günlük ya da haftalık vakit dilimlerine ayrıştırılmış genel tekrar programı uygulamak yararlı olur. Bu genel tekrar programının gerçekçi ve uygulanabilir olması değerli. Araştırmalar yeni öğrenilen bilgilerin bellekte hakikat halde saklanabilmesi için birinci 24 saatte bir sefer, 3-5 gün içerisinde ikinci kere ve iki hafta sonra üçüncü defa tekrar edilmesinin tesirli olduğunu gösteriyor. Programınızı birkaç hafta uygulayıp ve neyin işe yarayıp yaramadığını değerlendirip gerekirse yine düzenlemeye gidilmeli.

Gerçekçi bir vakit planlaması yapmak: Akademik çalışmalar için vakit planlaması yapılırken dinlenme, uyku, toplumsal yaşama ait vakit aralıklarının bırakılması kıymetli. Vize ve imtihan haftalarının olduğu devirlerde ders çalışma vakitlerinin ağırlaşması olağan lakin bizi rahatlatacak, kapasitemizi yanlışsız kullanmamızı olumlu tarafta etkileyecek örneğin kısa bir yürüyüş, sinema izleme vb. fizikî ve toplumsal aktivitelerin kesinlikle vakit planlamasında kendisine yer bulması sağlanmalı.

Çok taraflı gelişimi destekleyen bir program olmalı: Üniversite ömrü kültürel ve toplumsal aktivitelerin ağır olduğu bir ortam. Öğrencilerin bu aktivitelerden yararlanması ferdî gelişimleri için epey kıymetli. Günümüzde yükseköğretim diplomasına kıymet katan en değerli ögeler katılmış olduğunuz kültürel etkinlikler, projeler, bilimsel faaliyetler ve toplumsal sorumluluk çalışmalarının size kattığı çok taraflılıktır. Bu nedenle akademik periyot içerisinde tertipli bir planlama ile bu etkinliklere iştirak sağlanacak biçimde program yapılmalı.

Öğrenme usul ve tekniklerinizi belirleyin: Birçok öğrenme prosedür ve tekniği ortasından size en uygun olanları belirleyip ders çalışma alışkanlıklarınızı bunlarla desteklemelisiniz. Örneğin özet çıkarmak ya da kavram haritaları kullanmak üzere tekniklerden faydalanılabilir. Ayrıyeten öğrenme ve tekrar için geliştirilmiş birçok taşınabilir uygulama var. Rastgele bir yerde uygun bir vakit aralığında tekrar için bu uygulamalar kullanılabilir. Birtakım derslerde ön bilgilerin eksikliği nedeniyle de zorluk yaşanılabilir. Bunun için kavram yanılgıları ya da öğrenilmekte zorlanılan bahislerle ilgili araştırma yapmak ya da dersin öğretim üyesinden yardım almak süreci kolaylaştırır.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI
ETİKETLER: , , , ,